Blog ze světa vína, gastronomie a event managementu

Vše co jste kdy chtěli vědět o firemním víně

26. 10. 2016
Jakub Pernica

Firemní víno je velmi oblíbený způsob, jak zapůsobit na zaměstnance či obchodní partnery. Přečtěte si, proč se líbí stále více firmám a na co si při výběru dát pozor.

Jaké výhody přináší firemní víno firmám

Spokojenost zaměstnanců

V dnešní době lidé oceňují stále více další benefity, které jim zaměstnavatel může poskytnout. Nefinanční motivace je mnohem účinnější než finanční a má delší trvání. Navíc je výhodnější i po finanční stránce. Z nefinančních benefitů se neplatí zákonné sociální a zdravotní pojištění. Zaměstnanec tak v případě nepeněžních benefitů obdrží o 32 % vyšší hodnotu oproti mzdě. Vztáhneme-li výpočet na zaměstnavatele, představují benefity pro firmu oproti mzdě o 24 % nižší výdaje. A to se vyplatí, no ne?

Dárky obecně pomáhají budovat osobní vztah. Lidé jsou pak loajálnější, ochotní pracovat usilovněji a déle. Přispívají k pozitivní náladě na pracovišti a nabourávají pracovní stereotyp.

Prezentace firmy u obchodních partnerů

V obchodě se řeší vzájemné vztahy jako všude jinde. Chtěli byste raději spolupracovat s odměřeným člověkem, který si ani nepamatuje vaše jméno? Asi ne. Opravdový zájem o partnera vám může v budoucnu zachránit nejeden obchod.

Každý se rád baví, konverzuje, užívá si života. A k tomu všemu tak nějak patří alkohol. V podnikání tomu není jinak. Nejeden důležitý obchod vznikl u sklenky vína nebo něčeho ostřejšího. Každému chutná sice něco jiného, nicméně jsou jisté evergreeny, jedním z nich je i víno.

A jelikož opakování je matka moudrosti, připomínáme, že dárky velmi pomáhají budovat osobní vztahy.

Je to marketingový nástroj

Pro každou firmu je důležité její vnímání v očích jejich zákazníků. V dnešní společnosti, kdy již všeho máme dostatek, se lidé neorientují jen podle ceny produktů. Zajímají se, kdo jim dané zboží prodává.

V našich hlavách se neustále svádí souboj o místo. Je proto důležité se pravidelně připomenout, aby nás nenahradila jiná informace. V dnešní době jsme přehlcení informacemi a textová sdělení automaticky z části ignorujeme. Vizuální a hmatatelné vjemy vnímáme snáze a lépe si je pamatujeme a vybavujeme.

Pokud máte strategické zákazníky, starejte se o ně pravidelně, ať si vás pořádně zapamatují. Vánoční dárek se skvělá příležitost k tomu se takto připomenout.

Daňová uznatelnost firemního vína

Firemní víno je možné odečíst od základu daně z příjmu, za předpokladu splnění několika podmínek:

  • Víno musí být označeno logem společnosti, aby splnilo podmínku reklamního a propagačního předmětu
  • Musí se jednat o tzv. tiché víno (do 15% alkoholu, nešumivá vína)
  • Hodnota daru přesáhnout hodnotu 500 Kč bez DPH (částka je včetně polepu a dalších nákladů spojených s firemním označením lahve)

Citace ze zákona č. 586/1992 Sb. o daních z příjmů paragrafu 25 odst. 1 písm. t):

Výdaje na reprezentaci včetně darů obecně nejsou považovány za daňově uznatelný náklad, je zde však vymezena také výjimka, jež se za dar nepovažuje.

„Za dar se nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen jménem nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez daně z přidané hodnoty nepřesahuje 500 Kč a který není s výjimkou tichého vína předmětem spotřební daně.“

Na co se zaměřit při výběru vhodného firemního vína

Skvělé víno je základ

Máte k dispozici pestrou škálu odrůd, stylů i cenových kategorií vín. Je tedy z čeho vybírat. Ideální je, pokud víte, co danému člověku chutná. V tom případě máte vyhráno. Pokud nevíte, existují určité odrůdy, se kterými se v 90 % trefíte do černého. To je například Rulandské bílé, Chardonnay nebo Rulandské modré z vín červených. Vždy je však nejlepší se poradit s výběrem vína s odborníkem, protože každé víno chutná trochu jinak a i vína stejné odrůdy se velmi liší.

Delikatesy a pochoutky

Doplňte do balíčku nejrůznější delikátní paštiky, luxusní šnečí speciality, belgické čokolády nebo dárkové předměty. My v rámci přípravy balíčků vždy vybíráme pochutiny tak, aby se perfektně hodily k danému vínu. S vínem tak darujete i nevšední zážitek, který potěší každého milovníka vína.

Obal prodává

Obal je na firemním dárku jednou z nejdůležitějších věcí. Možností je nespočet. Papírové odnosky na lahve, tašky, dřevěné krabičky… Vyberte si s naší pestré nabídky ten, který perfektně vystihne vaši firmu. Obal potiskněte vaším logem či dalšími prvky brandu. Tím z vašeho balíčku učiníte unikátní dárek.

CHCETE PORADIT S VÝBĚREM FIREMNÍHO VÍNA? KONTAKTUJTE NÁS NA INFO@SOMSERVIS.CZ NEBO TELEFONU +42077558977 A SPOLEČNĚ PROBEREME VAŠE POTŘEBY A VHODNÉ ŘEŠENÍ.

Sommelierský Servis s.r.o.

Adresa: Cejl 480/12, Brno - budova D ve dvoře

IČ, DIČ: 04062019, CZ04062019

Číslo účtu: 2500794192/2010

IBAN: CZ3520100000002500794192

BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX

Telefon: +420 775 588 977+420 776 176 770

Email: vino@somservis.cz

Společnost je zapsaná u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 88001.

© Copyright 2018, Somservis.cz